Keten Dixons komt met een nieuw concept: de winkel speciaal ingericht voor het sim only abonnement. De abonnementen met gratis toestellen zijn steeds minder geliefd en toch is het gros van de telecomwinkels nog gericht op het verkopen van deze abonnementen.
Dixons speelt met de 150 nieuwe winkels handig in de op de huidige trend op de telecommarkt: het steeds populairder worden van het sim only en prepaid abonnement.
Populair sim only abonnement
De toenemende populariteit van het sim only abonnement met mobiel internet is eenvoudig te verklaren. Steeds meer Nederlanders willen geld besparen en doen dat bijvoorbeeld op de kosten van hun mobiele telefoon. Een sim only abonnement is hier een goed middel voor. De consument heeft enkel lage vaste lasten.
Telecommarkt op de kop
Volgens Dixons zal de telecommarkt op de kop worden gezet door de nieuwe winkels. Dit valt nog te bezien. Ook nu al worden telefoons in winkels tentoongespreid waarbij een sim only abonnement te verkrijgen is. Wanneer dit niet zo is kan de klant eenvoudig naar dergelijke toestellen vragen.